Je webshop promoten via LinkedIn

Promoot je webshop via LinkedInLinkedIn is de ‘zakelijke tak’ van social media. Je kunt er een professioneel netwerk opbouwen van mensen die je zakelijk hebt ontmoet of waar je mee werkt. Toch zijn er ook mogelijkheden om LinkedIn voor je webshop in te zetten.

Allereerst heb je natuurlijk de mogelijkheid om nieuwe mogelijkheden, uitbreidingen etc. te communiceren via je eigen LinkedIn pagina, zodat deze bij je connecties onder de aandacht worden gebracht. Maar dat is niet waar de echte kracht ligt.

Groepen

Waar je een stuk meer uit kunt halen zijn bijvoorbeeld de groepen binnen LinkedIn. Op het netwerk zijn voor vele zaken groepen te vinden, waarbinnen mensen actief de discussie aangaan en elkaars werk bekijken. Ook binnen e-commerce zijn er veel Nederlandse groepen te vinden, geschikt om nieuwe features van je webshop voor te leggen. Daarnaast kun je daar ook interessante mensen ontmoeten die wellicht wat voor je kunnen betekenen om de webshop naar een hoger niveau te tillen.

Bedrijfsprofiel

Ook een interessante feature op LinkedIn; het aanmaken van een profiel voor je bedrijf, in dit geval je webshop. Daarmee kun je mensen als ‘volger’ aan je binden, zij kunnen via het netwerk de laatste ontwikkelingen rondom de webshop in de gaten houden. Deze mensen hebben dikwijls veel interesse in de webwinkel en zijn dus goed om dichtbij je te houden.
Zorg ervoor dat het profiel compleet is met een afbeelding, een url naar de webshop, en een duidelijke beschrijving. Zo kunnen mensen uit de doelgroep je profiel gemakkelijk terugvinden.

LinkedIn zal niet het beste marketingkanaal zijn, maar als toevoeging kan het zeker van grote waarde zijn. Je kunt er professionals bereiken die je via andere netwerken wellicht zou missen. Ben je op zoek naar het uitbreiden van je bereik is LinkedIn dus een prima optie!