AfterPay

Logo AfterPayWebshops zijn in Nederland verplicht de mogelijkheid achteraf te betalen aan te bieden. Voor startende en beginnende webwinkels is dat bijna niet haalbaar. De kosten voor het incasseren van een niet betaalde rekening wegen niet op tegen de hogere omzet die u mogelijk haalt door een dergelijke betaalwijze aan te bieden. Omdat meer bedrijven hiermee te maken hebben is er sinds 2010 AfterPay. 

Betalingsrisico

AfterPay maakt het mogelijk uw klanten de mogelijkheid tot achteraf betalen via een digitale acceptgiro (DigiAccept) of automatische incasso aan te bieden. Wanneer een klant aangeeft met Afterpay te willen betalen worden zijn gegevens geverifieerd in de databronnen van AfterPay. Als deze klant niet is geregistreerd als wanbetaler kan de bestelling worden afgerond en ontvangt de klant een digitale acceptgiro. De betalingstermijn bedraagt maximaal veertien dagen. AfterPay neemt het volledige betalingsrisico over en zo krijgt de webwinkelier dus gegarandeerd zijn geld. 

Kosten AfterPay

De kosten voor AfterPay bedragen € 1,50 per transactie plus een risicofee die varieert van 3,35% tot 4,24%. De hoogte van de risicofee is afhankelijk van het type producten dat u verkoopt, de doelgroep en het gemiddelde orderbedrag. 

TIP! Achteraf betalen op je webshop? Maak het zichtbaar!

Door te betalen via Afterpay is het voor klanten mogelijk om een bestelling achteraf te betalen. Wanneer de bestelling in goede orde is ontvangen stuurt Afterpay de klant een bericht om de betaling te voldoen. Als webwinkelier hoef je dus geen actie te ondernemen, Afterpay neemt het gehele betalingsproces in handen.

Zichtbaarheid
Door achteraf betalen als betaalmethode toe te voegen neem je een drempel weg voor je bezoekers. Zij zullen eerder een bestelling plaatsen wanneer ze niet direct hoeven af te rekenen – ze mogen immers eerst de bestelling afwachten voordat ze betalen, en dat geeft een gevoel van vertrouwen. Ook is Afterpay in de afgelopen jaren een bekend merk geworden onder mensen die online winkelen. Vele grote webshops maken gebruik van de betaalmethode, waardoor het vertrouwen erin enorm is toegenomen. Het is dus ook goed om in je webshop zichtbaar te maken dat ook jij Afterpay beschikbaar hebt gemaakt voor je klanten. Voeg het logo bijvoorbeeld toe aan een blok met andere logo’s van betaalmethoden (creditcard, iDeal etc) of maak een afzonderlijke banner die je op je webshop plaatst om te laten zien dat je bezoekers achteraf kunnen betalen.

Geen risico
Maak je nog geen gebruik van Afterpay in jouw webshop? Voeg deze dan toe als betaalmethode! Doordat Afterpay het betalingsrisico overneemt kan het alleen maar positief uitpakken.